Trafnie dobrane logo marki przedstawia jego wartości i jest wyjątkowym znakiem rozpoznawczym. Może nas przyciągać i dawać poczucie luksusu, a nawet karmić naszą próżność. Wiadomo też, że każde logo ma swoje znaczenie i historię... Może byłoby warto poznać najciekawsze z nich ?
Założyciel marki, Gianni Versace fascynował się mitologią grecką i sztuką klasyczną, więc inspiracji na logo szukał właśnie tam. Jak wiemy według jednego z mitów Meduza zanim stała się "potworem" była przepiękną dziewczyną, w której zakochał się sam Posejdon. Zazdrosna o urodę dziewczyny Atena, zamieniła ją w przerażającą istotę potrafiącą swoim spojrzeniem przemieniać ludzi w kamień. Meduza miała odzwierciedlać siłę przyciągania, fascynację i piękno. I skutecznie , od 1978 roku, symbolizowała wartości marki. Ponoć sam Gianni podsumował to słowami " kto raz zakocha się w meduzie, nigdy od niej nie ucieknie". Cóż, i tak jest. Ten, któremu spodoba się marka Versace nigdy się od niej nie odwróci.

Logo powstało w 1901 roku, podczas trwania wojny burskiej. Dzięki Thomasowi Burberry zawdzięczamy m.in materiał zwany gabardyną, znaną z niezwykłych właściwości chroniących przed czynnikami pogodowymi. Rycerz na koniu symbolizuje prestiż i tradycję, a sama zbroja jest nawiązaniem do ochronnego materiału. Jednak w pewnym momencie założyciel marki dostrzegł, że sama tradycja nie wystarczy i trzeba czegoś więcej. Na fladze umieścił łaciński napis "Prorsum", który oznacza "do przodu". Odzwierciedla on zarówno innowacyjność marki, a także jest swojego rodzaju apelem do młodszych klientów.

Thierry Hermès początkowo zajmował się produkcją wysokiej klasy skórzanego sprzętu do jazdy konnej. Po jego śmierci, stery w rodzinnym interesie przejął jego syn Emile. Skoncentrował się na zaopatrywaniu stajni cesarskich i wyścigowych. W tym czasie Prusy zdążyły zająć Paryż, niszcząc przy okazji wiele cennych zabytków. W zgliszczach pałacu Tuilere, Emile odnalazł małą zabawkę, którą cesarz podarował młodemu następcy tronu. Był to szary konik na trzech kółkach zaprzężony do kolaski. I tak powstało 1950 roku powstało logo Hermes, na cześć cesarskiego luksusu i uczczenia początków marki.

Logo zaprojektowała sama Coco Chanel w 1925 roku. Wokół źródła inspiracji przy tworzeniu loga krąży wiele legend. W jednej z nich Coco zainspirowała się Château de Crémat. W drugiej Coco zobaczyła symbol na medalionie przyjaciółki; w trzeciej zainspirowała się witrażem w klasztorze w którym się wychowywała. Inna wersja jest taka, że drugie "C" dołączyła na znak miłości do Boya Capela. Jednak faktem jest, że nieodłącznym skojarzeniem z tym logiem jest elegancja i szyk.

Syn Louisa Vuittona, Ludwik Georges Vuitton, w 1896 roku zaprojektował na płótnie logo z inicjałami ojca. Do inicjałów w projektach został dołożony wzór japońskiego kwiatu, po to, aby ciężej było podrobić produkty. Jednak jak wiemy, nie sposób nie zauważyć ogromnej fali podróbek, które niektóre dziewczyny noszą dumnie na ramieniu... ;)


Pierwsze logo zostało stworzone przez artystę Adolphe Jean-Marie Mouron (bardziej znanego jako Cassandre). Adolph jako pierwszy postanowił zmieszać dwie różne czcionki, co było przełamaniem estetyki wśród plastyków w tamtych czasach. 3 lata temu nowy dyrektor kreatywny Hedi Slimane przekształcił i logo i nazwę. Nowy znak firmowy ma nawiązywać do pierwszej nazwy, stworzonej w 1966 roku, Saint Laurent Rive Gauche i symbolizować połączenie tradycji i nowoczesności.
I po raz kolejny syn projektanta staje się autorem znaku marki. W 1933 roku jeden z trzech synów Gucciego zaprojektował dwa blokujące się nawzajem "G".
c.d.n
PS Pamiętajcie o możliwości posta promującego!
Zapraszam do polubienia mojej strony na FACEBOOKU ;)
Osobiście jestem wielką fanką Chanel :)
OdpowiedzUsuńhttp://jeyjuliet.blogspot.com/
Mi się marzy parę rzeczy z Versace :) A tak po za tym to bardzo ciekawy artykuł bo jednak nie zawsze wiemy jaką historię niesie za sobą dana firma :)
OdpowiedzUsuńhttp://herecomesmaddie.blogspot.com/
o połowie z tego co napisałaś nie miałam pojęcia.Świetny post !
OdpowiedzUsuńhttp://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/
Szczerze? Nie miała o tym pojęcia. Świetny post!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam! ♥
♡❀ imagine-yuki.blogspot.com ❀♡
W końcu dowiedziałam się, o co chodzi z logiem Burberry :)
OdpowiedzUsuńciekawy post :)
OdpowiedzUsuńNie wiem jak to nazwać, ale bardzo podoba mi się tak rodzaj postów :) Pisz je częściej!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam,
http://swiatpandy.blogspot.com/
cieszę się ;)
Usuńhistoria kryje się za siłą wielkich logotypów ;)
OdpowiedzUsuńhttp://lufortune.blogspot.com/
tak jest ! :)
UsuńTakie posty na plus :) Mnie samą zafascynowało kiedyś logo Verace do takiego stopnia, żeby poszukać o tym co nieco :)
OdpowiedzUsuńŚwietne, kiedyś słyszałem o logu marlboro, które ma mieć nawiązania do Ku Klux Klan. :D To jednak tylko ciekawostka, a logo Burberry z Twojego tekstu to już prawdziwy artyzm, bez dwóch zdań. :)
OdpowiedzUsuńwow, swietny post :)
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis! Niby prosty temat a inny niż zwykle. W sumie każdy może wejść w wyszukiwarkę i przeczytać coś takiego ale liczy się POMYSŁ na świetny wpis- a twój taki jest! Jest to na prawdę, rzadkość u młodych blogerów. Co do wpisu- jest świetny. Dowiedziałam się z niego wiele rzeczy o których wcześniej nie miałam zielonego pojęcia. Blog jest bardzo estetyczny, co sprawia, że samym wyglądem zachęcasz do czytania. Czego chcieć wiecej... świetny wygląd bloga... świetny post... SUPER!
OdpowiedzUsuńZapraszam do mnie MÓJ BLOG
Bardzo oryginalny post! Spodobały mi się te historie o logach :) Miło się je czytało :D
OdpowiedzUsuńPozdrawiam,Jabłuszkooo :)
Mój blog-KLIK!
Ja również lubię szukać takich informacji o powstawaniu danej marki i jej loga. Można dowiedzieć się bardzo ciekawych rzeczy :D
OdpowiedzUsuńWoow! Nie miałam pojęcia :O
OdpowiedzUsuńhttp://itsluuna.blogspot.com/